LinkedIn is een social media platform dat eigendom is van Microsoft, aangepast aan professioneel gebruik en, in het bijzonder, B2B verkopers. Het netwerk telt 722 miljoen leden en wordt voornamelijk gebruikt als een social selling platform en een tool voor employer branding.
Doelgroep
Zoals je misschien al begrepen hebt, bestaat het publiek van Linkedin voornamelijk uit professionals uit verschillende sectoren, zoals C-level executives. De overgrote meerderheid van de gebruikers (59,9%) zijn in de leeftijdsgroep van 25-34 jaar, en 57% van de totale populatie op het netwerk zijn mannen.
Doelstellingen
Leidt prospect en breidt uw netwerk van professionals uit
Promoot de producten en diensten van uw bedrijf
Toon uw expertise
Deel industrie-gerelateerde inhoud en nieuws
Deel inhoud over je bedrijf
Wanneer moet je iets posten op Linkedin?
Als een professioneel netwerk, zijn de gebruikers van Linkedin het meest actief tussen maandag en vrijdag. Focus je content-sharing schema tijdens kantooruren, wanneer mensen aan het werk zijn, om je bereik te verbeteren.
Handige tools voor Linkedin:
Campagne Manager: Linkedin’s eigen tool geeft je toegang tot 5 verschillende soorten advertentiesystemen om je content te promoten
ProspectIn: automatiseringstool waarmee je gemakkelijk contact kunt leggen met mensen en prospects kunt maken
LeadFuze: tool voor het genereren van leads
Onze adviezen:
U kunt ook hashtags gebruiken op dit platform om meer mensen te bereiken. Wees voorzichtig in het gebruik van hashtags, want ze moeten relevant zijn voor uw branche
Gebruik visuele inhoud zoals video’s en afbeeldingen om meer tractie te krijgen
Zet in op kwaliteit boven kwantiteit
Gebruik storytelling in uw communicatie
Tag relevante mensen in uw posts
Bron: https://www.ecommerce-nation.com/top-social-media-ecommerce/