Instagram: bet on the visuals

Instagram werd in 2010 opgericht en in 2012 door Facebook gekocht. Dit sociale netwerk, gebaseerd op afbeeldingen en video’s, is populair bij de jongere generatie. Instagram verzamelt maandelijks meer dan 1 miljard actieve gebruikers. Elke dag worden er 500 miljoen verhalen gedeeld door de gebruikers.

Naarmate de jaren verstrijken, ontwikkelt Instagram meer functies om aan populariteit te winnen en meer mogelijkheden te bieden om te communiceren tussen de gebruiker en zijn gemeenschap.

Doelgroep

Volgens Statista is ruwweg 70% van de actieve Instagram-gebruikers jonger dan 35 jaar. De leeftijdsgroep 25/34 jaar domineert, gevolgd door gebruikers in de leeftijdsgroep 18/24 jaar. In tegenstelling tot Facebook is het merendeel van de Instagram-gebruikers vrouw, met 51,4% van de user-base.

Instagram is een geweldige kans voor merken, aangezien 90% van de gebruikers merkaccounts of merkgerelateerde content volgt.

Doelstellingen

Laat uw bedrijf en branding zien. Uw publicatie feed vertegenwoordigt uw identiteit en uw universum
Promoot uw producten aan uw gemeenschap
Creëer banden met de gemeenschap, door de backstage van het leven van het bedrijf te tonen of door te communiceren rond de werknemers
Wanneer moet u posten op Instagram?
Maandag en donderdag zijn de beste dagen om te posten op Instagram, volgens meerdere studies. Zoals we al zeiden voor Facebook, hangt het allemaal af van je branche. Over het algemeen geldt dat de dagen van de week prioriteit moeten krijgen voor posts op Instagram.

Om effectief te publiceren op het platform, moet je de gewoonten van gebruikers begrijpen. Inderdaad, sommige gebruikers kiezen ervoor om te publiceren in de ochtend, wanneer ze wakker worden uit hun abonnees, terwijl anderen ervoor kiezen om te publiceren op het moment dat ze hun werk verlaten. Deze uren zijn ingesteld tussen 7AM en 9AM, en tussen 16PM en 20PM.

Nuttige hulpmiddelen voor Instagram

Instagram Shopping: met deze tool kunt u links naar productpagina’s rechtstreeks aan uw posts toevoegen. Deze producten moeten vooraf worden toegevoegd aan het platform van Facebook
Instagram Business: deze advertentietool is hetzelfde als die van Facebook. U kunt veel nieuwe profielen targeten en uw producten promoten
Snapppt: E-commerce tool met als doel je foto feed om te zetten in productpagina’s
Mojo: verbeter uw posts door geanimeerde verhalen te maken met deze tool
InShot: video-bewerkingssoftware

Onze adviezen:

Plaats uw producten in situatie en bewijs hun nut in hun gebruik
Creëer een visueel en authentiek universum rond uw merk met kwaliteitsfoto’s en video’s
Gebruik relevante hashtags voor uw branche, zodat u een nieuw publiek kunt bereiken
Gebruik een beïnvloedingsmarketingstrategie om verschillende persona’s te bereiken

Bron: https://www.ecommerce-nation.com/top-social-media-ecommerce/

Gerelateerde berichten

Log in

Maak een account aan

Wachtwoord vergeten

Log in

Maak een account aan

Wachtwoord vergeten