Twitter: micro-blogging platform

Twitter is een socialemediabedrijf dat gespecialiseerd is in informatieoverdracht en micro-blogging, wat betekent dat zijn gebruikers kunnen communiceren met een limiet van 280 tekens. Elke maand trekt Twitter 330 miljoen gebruikers.

Elke seconde worden 6.000 tweets gemaakt, wat neerkomt op 200 miljard tweets in een jaar.

Doelgroep

38,5% van de Twitter-gebruikers bevindt zich in de leeftijdsgroep 25-34 jaar. De tweede meest vertegenwoordigde groep gebruikers is het publiek van 35-49 jaar. De meerderheid van deze gebruikers zijn mannen, vanaf 2021, aangezien 61,6% van het gebruikersbestand wordt vertegenwoordigd door dit geslacht.

Deze sociale mediasite wordt voornamelijk gebruikt op mobiele apparaten, via de applicatie.

Doelstellingen

Benchmark uw concurrentie en controleer uw e-reputatie
Interacteer met uw volgers en creëer een band met hen
Creëer virale inhoud, verbeter uw zichtbaarheid en ontwikkel uw merk
Wanneer moet u posten op Twitter?
Uw schema voor het posten op Twitter hangt veel af van het type inhoud dat u deelt, en de gemeenschappen waarop u zich richt. In het algemeen worden de publicaties met het beste bereik tijdens weekdagen gemaakt.

Net als bij Instagram moet je je content ’s ochtends en aan het eind van de dag delen, wanneer je de kans hebt om veel mensen tegelijk te bereiken, afhankelijk van je community en branche.

Handige tools voor Twitter:

Twitter for Business: het sociale platform stelt u in staat om een professioneel account te openen, waarmee u uw producten en diensten kunt promoten via uw content
Tweetdeck: online beheertool die je gebruik van het platform vergemakkelijkt
Tweriod: analyse software die je toelaat om meer te leren over je publiek en zijn activiteit
Talkwalker: benchmarking- en monitoringtool waarmee je je e-reputatie onder handen kunt nemen

Ons advies:

Twitter is bijzonder nuttig in uw after-sales service strategie
Populaire hashtags helpen u nieuwe communities te bereiken
Uw inhoud moet efficiënt zijn, want u hebt maar 280 tekens om het te communiceren
Visuele inhoud wordt gewaardeerd op het platform
Humor is een geweldige manier om te communiceren op Twitter, maar je moet het gebruik ervan begrijpen

Bron: https://www.ecommerce-nation.com/top-social-media-ecommerce/

Gerelateerde berichten

Log in

Maak een account aan

Wachtwoord vergeten

Log in

Maak een account aan

Wachtwoord vergeten